Back in the game

Den här låten har en tjej som
heter Therese gjort och den handlar om den tid hon hade cancer.
Hon har svårt att prata om sin sjukdomstid därför har hon låtit låtskriviandet ta över känslorna.
Jag tycker att den här låten är väldigt stark och det är mycket blandade känslor.
så här skriver hon om låten.
När jag var 12 år fick jag ett besked om att jag var cancersjuk, jag blev diagnoserad med ewing sarkom.
bara några dagar efter beskedet fick jag börja med intensiva cellgiftsbehandlingar, vilket gjorde att jag tappade allt mitt hår och blev mycket svag, och pga. detta orkade jag inte göra så mycket, jag gillade tex inte att vistas ute bland folk pga. att jag tyckte jag såg sjuk ut, vilket jag var men jag gjorde allting för att dölja detta. Jag var knappt i skolan något utan mycket hemma pga av illamående och svagheten, men trots detta hängde jag med bra, men det är bara tacken för karin som jobbar på sjukskolan i Umeå där jag behandlades.
Det fanns faktiskt tillfällen då jag bara ville stänga av droppen, dra ut nålarna och skita i alla behandlingar, och sedan ha roligt med mina vänner istället, att bara få känna mig som "alla andra" för en dag.

Det var vi dessa tillfällen och flera andra såklart jag gladde mig med att sjunga, det var något utav det enda jag orkade när jag var dåligast och det gav mig hopp, jag levde in i låtarna ibland, blundade och tänkte att jag stod där på scenen framför flera andra cancersjuka och sjöng nånting som fick alla som tappat hoppet att ta nya tag, att jag möjligtvis skulle kunna bli en förebild för någon.
Min låt "Back in the game" skrev jag tillsammans med Frank ådahl och han har även stått för musik och melodi, är oerhört tacksam för hjälpen jag fått av honom, och att han lyckas tryckt in detta i hans schema trots att han oftast har fullt upp, det betyder mycket! TACK!

Låten handlar om hur det är att vara sjuk, att tappa hår och att kunna uppskatta något så enormt mycket medans det endast är "vardag" för någon annan. Nu är det nog inte så lätt för andra att riktigt förstå texten men för dem som varit i samma sits tror jag förstår meningen i orden.
Hoppas ni tycker om den


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0