Pernilla Dieten :)

Vid nyår bestämde jag mig för att gå ner i vikt,
eftersom jag inte får anstränga mig efter skadan
så har man ju gått upp några kilon,
för jag har inte någonstans där man kan träna bort de.
Så mitt nyårslöfte blev att göra en egen diet och sedan försöka hålla den
för att sedan se om man kan tappa några kilon.
Ibörjan var de lite svårt eftersom jag har haft ett stort sötsug efter godis
men allt mer som tiden går så försvinner de allt mer och mer
och nu har jag inte ätit onyttiga saker på 5 månader.
När man står på kvällarna för att kolla i skafferiet om de finns någon godis
tänker man inte längre på en godis
utan istället så tänker jag på om de finns någon frukt eller någon nöt där.
Sedan så vill man ju försöka hålla uppe en sådan bra kondis som möjligt
eftersom man hade en rätt bra när man tränade regelbundet
vill man inte att den ska försvinna
så jag försöker hinna med en promenad om dagen
och de är ju väldigt härligt
för man har ju elljusspår utanför huset så de är bara att ta en runda i skogen.
Sedan så när jag ska till stan brukar jag försöka ta cykeln så ofta jag kan
men nu när den varit på lagning
så har den lata sidan kommit fram och man tagit bussen men nu ska de börjas cykla igen.
Sedan så försöker man äta så små potioner
som möjligt och de är viktigt att man äter enligt tallriksmodellen.
Så jag försöker hålla mig till den och äta mycket sallad och lite kolhydrater.

FÖRE DIETEN:


EFTER 5 MÅNADER:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0